E-sports


Τι είναι E-Sports 
Τα e-sports ή "ηλεκτρονικός αθλητισμός"  είναι ένας νέος σχετικά τομέας στην παγκόσμια βιομηχανία. Έχει τις ρίζες του στις αρχές της δεκαετίας του '70, όπου στις ΗΠΑ διοργανώνεται το πρώτο τουρνουά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, με έπαθλο την ετήσια συνδρομή στο περιοδικό “Rolling Stone”.  Ουσιαστικά όμως εξελίχθηκαν την πρώτη δεκαετία του 2000, βασιζόμενα στη ραγδαία εξάπλωση του Internet και την άμεση πρόσβαση σε αυτό. Παιχνίδια που παίζονταν σε μικρή κλίμακα από λίγους, απρόσμενα οδηγήθηκαν σε μαζικές παγκόσμιες επιτυχίες με τη συμμετοχή εκατομμυρίων ατόμων καθημερινά.
Το 60% περίπου αφορά ηλικίες μεταξύ 18 και 34, ενώ σχεδόν το 10% οι φίλοι των e-sports είναι άνω των 45 ετών.
Οι αριθμοί του χώρου του πρωταθλητισμού των e-sports εντυπωσιάζουν:
-    71.500.000 θεατές παρακολούθησαν αγώνες e-sports, το 2013
-  475.000.000 δολάρια ήταν ο τζίρος του 2013 για την εταιρεία WARGAMING LLC, δημιουργό του επιτυχημένου Word of Tanks, κατόχου του παγκοσμίου ρεκόρ Guinness για τον μεγαλύτερο αριθμό παικτών συνδεδεμένων σε ένα παιχνίδι την ίδια στιγμή (150.000)
-    10.931.103 δολάρια ήταν το συνολικό έπαθλο για το "The International", την τελική φάση του παγκόσμιου πρωταθλήματος DOTA2, για το 2014
Σύμφωνα με έρευνα των PayPal και Super Data Research, το 2018 τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα στην Ευρώπη άγγιξαν τα 345 εκατομμύρια δολάρια.
Τα e-sports σε επαγγελματικό επίπεδο υποστηρίζονται από μια ολόκληρη βιομηχανία, παρέχοντας διάφορες θέσεις εργασίας.
Πλην των παικτών (Gamers) ή προπονητών (Coaches), συναντάμε επιχειρηματίες που δημιουργούν τις πρώτες Επαγγελματικές Ομάδες, Event Planners, Scouts, Managers, Υπεύθυνους Δημοσίων Σχέσεων.  Καθημερινά, χιλιάδες gamers παίζουν με στόχο την κορυφή, συμμετέχοντας σε online τουρνουά που διοργανώνονται κάθε εβδομάδα.
Στη χώρα μας τα e-sports έκαναν εμφανή την παρουσία τους  το 2010,  κυρίως με το παιχνίδι League of Legends. Συγχρόνως, δημιουργήθηκαν ιστοσελίδες όπως το Twitch.tv, οι οποίες παρέχουν ζωντανή αναμετάδοση (online streaming).  Έτσι, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί από τον υπολογιστή του το παιχνίδι που τον ενδιαφέρει, ο "ηλεκτρονικός αθλητισμός" κρατά σταθερή ανοδική πορεία πλέον και στην Ελλάδα κερδίζοντας όλο και περισσότερους οπαδούς.  
Σύμφωνα με την έρευνα της Super Data Research, οι gamers στην  Ελλάδα το 2018 ξεπέρασαν τους 351.000 και τα έσοδα άγγιξαν τα 889.000 δολάρια.  
Η είσοδος και η ανοδική πορεία των e-sports στη χώρα μας γίνεται απόλυτα κατανοητή, εάν τα συγκρίνουμε με την προ 100 χρόνων είσοδο του ποδοσφαίρου και την σημερινή του εξέλιξη!

Οφέλη και Προοπτικές
Οι παραδοσιακές ακαδημαϊκές δομές, έχουν πλέον αρχίσει και αυτές να αναγνωρίζουν τον καίριο ρόλο στη διαμόρφωση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω του gaming όπως:
Λογική, Μνήμη, Αντίληψη, Ομαδικότητα, Διαπραγμάτευση - Επίλυση Προβλημάτων, Χωρικός Προσανατολισμός, Δεξιότητες Ηγεσίας, Επιμονή στην Επιδίωξη του Στόχου, Ευρηματικότητα, Αντανακλαστικά, Συναισθηματική Ισορροπία, Διαχείριση Χρόνου, Διαχείριση Αλλαγών και Προσαρμοστικότητα, Δημιουργικότητα, Κριτική  Σκέψη. 
Ακαδημαϊκά Ιδρύματα του εξωτερικού, στις ΗΠΑ και τη Ν. Κορέα, προσφέρουν υποτροφίες χιλιάδων δολαρίων σε επιτυχημένους gamers, ενώ οι "ομάδες" και τα "πρωταθλήματα" των e-sports στο κολεγιακό επίπεδο αναπτύσσονται με γεωμετρική πρόοδο. 
Μεγάλες επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, 
*  Προσεγγίζουν το gaming, τόσο στην κατεύθυνση της προσέλκυσης και επιλογής νέων προσλήψεων, όσο και στην ανάπτυξη στελεχών κάθε βαθμίδας, μέσω εκπαιδευτικών gaming προγραμμάτων.
*  Αποδέχονται τα οφέλη που μπορεί να αποκτήσει ένας gamer και πως αυτά μπορούν να αποτελέσουν έναν ουσιαστικό πολλαπλασιαστή της αποδοτικότητάς του.
*  Στρέφονται
στο gaming είτε σαν προσόν του υποψηφίου, είτε σαν κίνητρο του υπαλλήλου.
Ακόμη και ο Αμερικανικός Στρατός χρησιμοποιεί το επιτυχημένο game «America’s Army» από το 2002, ώστε να προκαλέσει ενδιαφέρον για εισροή νέων στις τάξεις του. Μελετητές το χαρακτηρίζουν ως το στρατολογικό εργαλείο, που έχει αποφέρει τον μεγαλύτερο αριθμό κατατάξεων στην ιστορία του στρατεύματος εν καιρώ ειρήνης.

Η Σχολή αναγνωρίζει τον τεράστιο ρόλο που ήδη παίζει το gaming στην ζωή μας και την ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση που θα έχει σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα στο μέλλον. 
Με το πρόγραμμα της στηρίζει τους επαγγελματίες gamers με διεθνείς προοπτικές, τους απλούς gamers που απολαμβάνουν τα οφέλη και την ψυχαγωγία που τους προσφέρουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια, αλλά και στελέχη επιχειρήσεων με τον πλέον καινοτόμο τρόπο εκπαίδευσης.
Στο εταιρικό πρόγραμμα το gaming σε συνδυασμό με τις τεχνικές του Νεύρο-Γλωσσικού Προγραμματισμού αποκτά άλλες διαστάσεις. Συμβάλλει στην παραγωγικότητα και την απόδοση, εξασφαλίζοντας την απόλυτη συμμετοχή των εκπαιδευομένων έναντι του παραδοσιακού τρόπου εταιρικών εκπαιδεύσεων.
Απευθύνεται κυρίως στα Τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού, Πωλήσεων και Marketing χωρίς ωστόσο να εξαιρούνται άλλοι τομείς, καθότι η ανάπτυξη δεξιοτήτων που επιτυγχάνεται αφορά κάθε εργαζόμενο στην επίτευξη τόσο των ατομικών όσο των εταιρικών στόχων.